Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Piffig

Publicerad 2007-11-01 13:23:31 i Betraktelse,

Det värsta med att sitta uthyrd är att man måste tänka på vad man har på sig. Går ju inte att trilla in på kontoret i hellyhansen och fristads varjedag, i allafall inte samma varje dag. Man måste hålla på och planera sin klädsel.
- hade jag den här tröjan i går eller? Om jag tar en likadan så tror de att jag bara har en. Skitfånigt.
Alla är så piffiga på kontoret i stan. Små kappor och stövlar, dräktklänningar och Oddmolly för hela slanten. Nu var det visst Nina i Cardigans som hadde plockat ut en vintage kollektion i New York. Herre min skapare. Jag kan plocka ut en kollektion i Fristads-katalogen utan att lämna soffan.
Jag blev lite kläd-influerad och gick och köpte ett par långkallsånger på lunchen.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-11-01 22:26:56

Mina mekanikerpojkar har overaller så vad jag än har så är jag piffigare, för det mesta har jag arbetskläder jag med, men mina är renare än deras så jag vinner hur jag än gör.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela