Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Äckel upplevelser i bakisbubblan

Publicerad 2007-10-08 23:54:45 i Betraktelse,

Började med att vi hade asbråttom till båten. Ska precis fånga in hunden när jag märker att hon smaskar på något. Hon har börjat smaka på en massa konstiga saker som hon senare spyr upp - gummisnoddar, ekollon och plektrum. jag vill inte att hon spyr på båten så jag kör in handen i munnen på henne och gräver ut ... en barnbajs som sipprar mellan fingrarna.

Ska till återvinningen och har lyckats stuva in mig i bilen, som är proppfull med skit, när maken säger - ta den här också, och trycker in en gammal plaskpool i famnen på mig. Den har legat ute i 3 år och är full med multnade löv, vatten, drunknade insekter och sniglar. Den läcker över hela mig och luktar gris bajs. Medan jag baxar ur  grisbajspoolen passade hunden på att rulla sig i en död orm. jippi, och jag som kände mig lite delikat redan innan.
Nu vet jag vad du tänker säga T: katter är mycket renligare. Katter skiter styggt och slickar sig sen i röven.

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2007-10-09 08:56:48

Hundar slickar sig också i röven men JA DET ÄR DOM!
Fast Foxiär en rar ärta, fast jag är glad att jag slapp doftupplevelserna!

Postat av: surr

Publicerad 2007-10-09 09:12:35

ha ha ha kul.. mysigt med hund å härlig pool :)

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-09 20:59:54

Hej igen...:-))
Skiter styggt....vilket nice uttryck...Men så sant...varje morgon vaknar jag av att min katt har just...skitigt styggt...frågar då min lilla om vi inte snart ska skaffa hund istället? De skiter iaf ute....By the way....åkte en sväng ut till Lidingö...vad händer med ön ??
Bygge ...nybygge och mera nybygge??? och ingen tar hand om det gröna??
Kram Anna som flytta!!!

Postat av: sanna

Publicerad 2007-10-09 21:06:00

Kan ju vara att det gröna tas för givet medan husdjävlarna har börjat kosta 32 miljoner typ. inte klokt.

Postat av: surr

Publicerad 2007-10-09 22:13:14

har också undrat vart hon tagit vägen.. hoppas hon har vunnit en resa i de där tävlingarna hon börjat med.. en härlig gratisresa utan trasiga bilar och tjatiga kunder.. det vore väl lagom för henne :)

Postat av: carina

Publicerad 2007-10-10 09:28:03

makens dotter har skaffat hundar, den stora av dem gillar att placera ruttna äpplen från gräsmattan lite överallt i huset. Mysigt att trampa i det också.

Postat av: enhemligtyp

Publicerad 2007-10-18 14:59:51

Kul att höra att det är fler som har lika full fart med djur å barn som en annan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela