Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Är det en tik eller hund?

Publicerad 2007-10-24 14:40:26 i Betraktelse,

I går när jag var ute med hunden träffade jag en annan hundägare i parken.
Det är tydligen viktigt för alla hussar och mattar att veta om det är en tik eller hund man har, så även denna hundägare.
- Jo det är en tik men hon är bara valp.
Då går det bra att få leka med de andra hundarna. Medan hundarna leker kan jag bara tänka - är hundägaren en tik eller hund? Det är helt omöjligt att lista ut. Personen är runt 50 år, har ganska kort färgat rött hår, är väldigt lång, talar som en kvinna men med mansröst och har neutrala kläder. Varför känns det så viktigt att kunna avgöra vilket fack man ska lägga folk i?

image204

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-10-26 14:38:21

Min bästa promenadkompis skaffade sig hund. Upptäckte då också tjatet om vilket kön det var på jycken...Det blir inte så mycket motion med hund, det ska ju stannas och luktas och kissas i varje buske, vi går nu på motionspromenader utan hunden.

Postat av: sanna

Publicerad 2007-10-26 15:19:07

Det gäller att klara av sniffandet och pinkandet först, sen måste hunden kunna gå lös så att den kan komma ikapp när den sniffat klart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela