Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Foppa-toffel

Publicerad 2007-10-13 01:27:21 i Betraktelse,

image195
Jag erkänner att jag är hopplöst ouppdaterad på Foppa-tofflor. Jag har ju sett dem på folk överallt men aldrig i affären. Trodde att det var något man köpte på Obs-stormarknad för runt en hundring - dom är ju svin dyra! Runt 500 för ett par plasttofflor.
- Hallå Foppa, din Sibirien husky kille - formtryckta, fula, svindyra, statiska* plasttofflor - bättre kan du! Kul att du inte valde fillingar, men va fan?

* Läste att de ej får användas på sjukhus, då de genererar statisk elektrisitet som slår ut sjukhusutrustning.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-10-14 20:27:24

Det där är precis min mammas tofflor, plutta dit några röda plastnyckelpigor bara så... Färgen och allt. Skitfult är bara förnamnet.

Postat av: T.

Publicerad 2007-10-15 21:33:58

Nu, äntligen vågar jag tro det jag länge undrat. Om T!!! Känns ju löjligt att känna sig träffad när man läser något riktat till en allmän almänhet på den världsvida webben. Men, nu är jag övertygad.
Du talar till MIG!!!!!!
Nej, kära Santosh, du är ingen usel vän. Du är den mest fantastiska medmänniska den här planeten kunde önska sig att bli befolkad av.
Tack för att du kom ihåg mig. Och du, en av våra två katter kissade på min handduk i kväll för att jag började tömma lådan, men sen kom på andra tankar och fullföljde projektet först ett par timmar senare när min dotter påpekade att det luktade konstigt på tjejtoa!
Pussgurka. Vi hörs!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela