Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

5 kvar till hundra

Publicerad 2007-09-07 22:26:49 i Betraktelse,

På söndag fyller gammelmormor 95 år. Hon har inte jämt alla pommes frites på tallriken, nu för tiden, men när hon har det är hon både rolig och vass.
För några år sedan bestämde hon sig för att det fick vara nog med år för hennes del. Maken var död, alla kompisar döda, barnen, barnbarnen och barnbarnsbarnen klarade sig fint så hon tog en hel karta sömnpiller och la sig som Ophelia på sängen med en lapp där det stod "hej då och förlåt". Just den dagen råkade dess värre morbror komma förbi och så sprack den planen. Nu får hon härda ut med en pigg kropp som inte ger upp och inga mer sömnpiller.
Men lite kalas ska vi ha. Jag ska påminna henne om när jag var på hennes pappas hundra års kalas. Han kom försent till sin egen fest för han spelade tennis. Då säger hon som vanligt:
- fy, jag avskyr tennis, själv tänker jag vara stupfull när jag fyller hundra.

image182

Skål på dig också gammelmormor och grattis!

Kommentarer

Postat av: Ulla

Publicerad 2007-09-09 09:49:21

Vilken krutgumma till mormor du har. Fantastiskt!Önskar dig en trevlig dag!

Postat av: carina

Publicerad 2007-09-10 00:11:05

vi har en kille på landet som har fyra år kvar till hundra, han har precis köpt en ny storbilds tv, en ny motor till båten och som sms:ar sina barnbarn när han vill något..
Hon är verkligen söt din gammelmormor.

Postat av: sanna

Publicerad 2007-09-10 09:07:25

carina, det måste vara skärgårdsluften.

Postat av: surr

Publicerad 2007-09-10 15:19:24

¨ja jag håller med carina.. otroligt söt.. å va skönt att va 95 och inte behöva bekymra sig om rynkorna kring ögonen.. de är ju inte precis lika söta när man "bara" e 41..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela