Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Fy fan för vapen och militärer

Publicerad 2007-09-18 23:08:23 i Betraktelse,

Jag har varit på blixtvisit på landet, syrran fyllde år och jag försökte vara sjuk utan att störa maken. I allafall ...
På ön där vi bor finns, tyvärr, ett skjutfält. Vi i vår familj och många andra på ön avskyr militärer.
Just denna vecka ska det visas upp vapen och krigsmateriel för utländska höjdare. Bofors ska visa sig på styva linan och skjuta sönder klippor, skrämma livet ur vilda djur och förorena hav och land lite extra. Vi har försökt komma på något bra sätt att sabba för dem men inte kommit på något bra. Vad gör Svenskafreds och Plogbillarna nu för tiden? Ska vi verkligen sälja mer vapen till världen?

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-09-19 10:28:29

hmm.. ja jag vet faktiskt inte.. ibland när man så fort man sätter på tv:n får se hur de gapar å härjar å krigar mot varandra oavsett andra länders iblandning så kan jag snabbt som fan tänka att fan skjut varandra istället så det blir lugnt.. men men.. tror de har det i sig oavsett de får vapen eller inte.. de hittar säkert på andra sätt att kriga om vi slutar skicka vapen.. själv skulle jag vilja kunna skjuta pilbåge.. testat det?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela