Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Kontaktannonser

Publicerad 2007-09-30 22:37:41 i Betraktelse,

Jag råkade läsa kontaktannonssidan i DN här om dagen. Vet inte varför men jag har aldrig gjort det förut. En helt annan värld, skrämmande för mig. Jag kan bara tacka min lyckliga-stjärna att jag inte läser dem av annan anledning än av nyfikenhet.
Det finns sektion Stockholm och övriga landet. I stockholm är man kräsen. Långa önskelistor med ord som: slank, akademisk utbildning, stilig, kreativ, framgångsrik och generös, innre och yttre stil osv.
I övrigalandet är man inte lika nogräknad. Exempel: Man söker tjej. Ålder och nationalitet egalt. Man ser genast en norrlänsk by, för sin inre syn, där det sitter några ensama ungkarlar kvar och drömer om nästa älgjakt.
Sammanfattning
Kvinna söker man: Snäll och mysig snubbe som bjuder.
Man söker kvinna: Liten go asiat med lågprofil att spännapå.

Kommentarer

Postat av: Visions Of Johanna

Publicerad 2007-09-30 23:02:07

det är inte herpes :P

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-30 23:05:37

du brukar inte läsa min blogg eller? jag har nog världens mest aktiva liv.. men jag jobbar ju med data/media också och pluggar sista året på högskolan

Postat av: sanna

Publicerad 2007-10-01 07:02:36

Godmorgon =)
Allt bra idag?
Ha en bra dag.

Postat av: surr

Publicerad 2007-10-01 22:09:08

kunde ha satt ut en annons för ett år sedan.. vänner sökes.. det behöver jag inte nu för jag har hittat vänner.. via min blogg faktiskt :) två stycken helhärliga.. tack för gurkkomentaren kram!!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-04-11 14:39:23

Läs gärna mitt inlägg om kontaktannonser.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela