Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Hästpolo

Publicerad 2008-08-24 12:43:07 i Betraktelse,

Jag fick klagomål över att jag ej bloggat på länge, jag trodde att det var noll som brydde sig.
I går var jag och maken på häst-polo. Vi hade fått en VIP-inbjudan och undrade mycket över från vem, visste knapt att det fanns häst-polo i Sverige. Fint som snus, vet man ju, och med hatt på.
Polo-hästar känner man ju till som gammal hästtjej men hur går spelet till? Krocket/golf/hockey/till häst.
Halva stureplan var där, Tudde, Mudde, Didde och Dadde och fan vad de heter. Hattar med sidensjalsklänningar solbrillor och pedikyrnaglar. Det var mycket folk att titta på men vi såg inte mycket av hästarna.
Tält med utbud av jag-är-för-rik-för-mitt-eget-bästa-prylar. Dyra klockor, bilar, båtar, jackt prylar och Hi-Fi.
Free drinkandet var dock snålt och maten var påver och dyr. Vi är fortfarande inte riktigt klara över hur spelet går till.
Det var i allafall väldigt roligt att klä upp sig till tänderna och snitsa till det med mormors gamla hatt - när ska den annars bli använd. Måste nog gå på liknande igen, hon har fler hattar som måste vädras.

Kommentarer

Postat av: surrullis

Publicerad 2008-08-25 10:05:46

hej min gamla kära vän :D klart jag kollar dig emellanåt även om jag själv aldrig bloggar en rad.. händer så mycket nu så jag borde egentligen göra det .. ska ta tag i det nu i höst... vi hade jädrans kul när vi var som vassast lr hur :D ha det bäst så länge kram

Postat av: surrullis igen

Publicerad 2008-08-26 15:53:14

ha ha ha blev lite tjatigt.. inte bara att kommentera nu längre.. man får ju lov att va teckentydare för att få iväg en kommentar å jag trodde jag hade misslyckats på förra.. ja ja :D

Postat av: Polina

Publicerad 2008-10-14 09:14:53

de e ju allti kul me vip inbjudan ;) och ännu roligare med en äldre bloggare och inte bara 14 åringar!!

Postat av: Julia

Publicerad 2008-11-03 16:48:10

hoppas du får en bra kväll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela