Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

uppklädd=utklädd

Publicerad 2008-12-14 01:54:52 i Betraktelse,

I dag har vi varit på bröllop. Det var makens kompis som, efter nästan 40 år, gifte sig med sin första kärlek från grundskolan. Det var ett förtjusande trevligt och kärleksfullt bröllop men det hör inte till saken just nu.
Mannen är inte bra på att informera om saker och jag har aldrig sett inbjudan. Maken skule spela på bröllpet och åkte till kyrkan i förväg för att rigga. Jag stannade och instruerade barnvakten och klädde mig sedan i långklänning med allt vad som hör till, tog en taxi till kyrkan och gled in försynt och lite försent. När alla skulle tåga ut visade det sig att det var rock`n roll bröllop och jag var den enda i långklänning. Nu har jag gått runt och känt mig lite som en pajas hela kvällen.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2008-12-22 15:33:03

hoppas ni har det superduperskitbra.. ni kanske är i england över jul,, hursom helst.. jag befinner mig i varje fall i byn som vanligt.. ungarna har beställt kassler å pomfrittes istället för julmat i år så vi är som vanligt helt ovanliga men glada!!!! GOD JUL !!!

Postat av: Emma

Publicerad 2008-12-25 12:33:15

Godjul & gottnytt år.

Fiin blogg:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela