Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Knäpp-balett

Publicerad 2008-12-01 20:24:14 i Betraktelse,

I dag har vi varit på Operan. Nötknäpparen. Balett alltså.
Det hade jag aldrig trotta att jag skulle gå på. Som gammal häst-tjej är det kotym att hata golfare och tycka att balett är fjantigt. Sorry T (inte TT).
En pappa i M´s klass hade fixat så att barnen fick gå på genrepet av Nötknäpparen. Han är själv med i ensemblen och spelade Farbror Blå. Jag trodde att man skulle höra musiken, som jag faktiskt känner igen, men den överöstades nästan av stön stånk has has brak och duns duns.
M´s fröken har en svart pudel som hade varit på audition för rollen som Pricken. Den fick inte rollen - som tur var. Stackars hund, den höll på att bli omkull-dansad hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela