Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Apropå TAXI ...

Publicerad 2008-02-10 21:59:55 i Betraktelse,

Visste ni att djävulen kör taxi?
Det är sant, jag har sett det med egna ögon. Försökte fånga honom på bild som bevis, men ack vad svårt det var att fota, köra och mörkt var det också.
Hur vet hon att det var djävulen som körde taxin, frågar du dig. Jo det ska jag berätta. På taxiskylten stod det 666 och när jag hade stirrat på detta en stund vid rödljuset vände sig föraren mot mig, gjorde djävulstecknet och visade en tunga som hade gjort Gene Simmons grön av avund.
I baksätet satt en intet ont anande liten tant med hatt och rock. Huuu

666

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2008-02-10 22:06:40

Usch då! Faran lurar bakom varje hörn!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela