Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Saker man gör

Publicerad 2008-02-10 22:32:51 i Betraktelse,

Varför gör man saker som man vet är helt kocko och ändå gör man dem? Jag tittar alltid i brevlådan. Även om jag tittade i lådan när jag gick ut med hunden, en söndagkväll klockan 21.00, så tittar jag i den på vägen tillbaka också ... fast det är helt solklart att ingen brevbärare har varit där. Kneppo!
Maken måste kolla att alla dörrar är låsta hela tiden, och det räcker inte med att kolla, han måste rycka tre gånger i dörrhandtaget varje gång för att vara på den säkra sidan. Nu hänger handtagen som slappa lemmar från dörrarna.

habit2habit1

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2008-02-12 13:38:54

Jag hatar brevlådor... tittar aldrig i vår, nästan en fobi har jag, en gång i veckan kanske högst.Är inte så bekymrad över låsta dörrar heller, det är däremot dottern som kan gå upp mitt i natten och kolla att det är låst, eller vända på väg till skolan för att kolla låset.

Postat av: carina

Publicerad 2008-02-20 09:13:49

men kom igen nu....länge sen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela