Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

alla mina djur, del 12

Publicerad 2008-01-05 01:36:29 i Betraktelse,

Nu var det trångt hemma. Sex hundar, en kanin, en undulat, två sköldpaddor, en mus, en fisk, en papegoja, ett marsvin, ett får (fast Dennis bodde ju inte hemma) och en katt.
Mamma suckade och stönade, fast jag skötte faktiskt alla som jag lovat så hon sa inget.
Det var då Hugobardun kraschlandade på balkongen. En silltrut, stor som en albatross, satt plötsligt på
balkongen, vimmelkantig och med öm vinge.
Jag fyllde badkaret och bar in honom i badrummet. Hugo plaskade nöjd omkring i badkaret och åt upp sköldpaddornas strömmingar.
När mamma kom hem från jobbet, trött och frusen, gick hon raka vägen in i badrummet för att tappa upp ett hett bad åt sig. Hon gick in, och så kom hon ut igen med handen om sin blödande näsa.
- Nu får det vara nog! skrek hon.
- Han är inte tam ännu, sa jag.
- Ännu!? Så här kan vi inte ha det. Vi får flytta ut på landet, sa mamma.

Så fick det bli. Vi flyttade ut på landet, och sedan dess har samlingen utökats med både det ena och det andra, men det får jag berätta om en annan gång.
Hej då!

bild 12

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-01-05 15:10:57

Kära fina Sanna!
Kvällen är räddad! Jag har vinterkräkhulkat hela natten efter en middag borta och inte varit mycket till mamma idag...
Härligt att höra att du mötte snön på ön!
Love ya!
Vi hörs om att leka!!!
Ska du fira din fölseda'?
J.

Postat av: carina

Publicerad 2008-01-07 22:28:33

Å vad bra det var! Min mamma hade nog gärna samlat på djur om hon fick. Vi hade hund, fisk, undulat och två marsvin. Men roligast var nog min mormor som inom loppet av två månader hade fyra olika svarta pudlar, en i taget i olika åldrar tills hon kom på att hon inte var någon hundmänniska och
skulle ha katt istället och den katten fick vi efter två dagar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela