Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Dumma kompisar

Publicerad 2008-01-09 22:09:25 i Betraktelse,

I går skulle vi hämta yngste sonens bästa kompis i hans skola, (bästisen är ett år äldre och går redan i storskolan).
Han spelade fotboll på gymnastiken och det saknades en i hans laget. Läraren föreslog att E skulle hoppa in och spela på bästisens lag. ? Nää han är jätte dålig på fotboll och så går han bara på dagis fortfarande.
E stod som förstummad, hade detta kommit ut ur hans bästa kompis i hela världen? Sårad vände han och gick där ifrån. Han grät och grät.

I dag hade äldste sonens klasskompis, som frekventerar vårt hem titt som tätt, sagt till M " jag tycker din mamma är gammal och ful"  (mamman det är jag). Skit unge, och den bjöd jag på middag i går. M var mer arg än sårad.

E´s kompis hade varit ångerfull och gråtit hela natten. I dag bad han så väldigt mycket om ursäkt för att han hade sagt så dumt och så var allt bra igen.

Men M´s klassis dröjer det innan jag bjuder på pankisar igen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-01-10 15:49:51

Jävla skitdvärgar!
Och den lille fulingen som hade en åsikt om Sveriges vackraste kvinna kommer snart av vara eunuck. Och för evigt allergisk mot socker. Ha!
Det ordnar jag!

Postat av: sanna

Publicerad 2008-01-11 00:44:15

oj vad du tar i, de är ju bara barn och barn är grymma ibland. allergisk mot socker??? det låter ju som en jätte bra åkomma. hur ordnar du det? jag menar allergin alltså, inte det andra.

Postat av: carina

Publicerad 2008-01-11 23:31:04

ja du... vad säger man. Barn är grymma, jag minns hemska saker från dotterns lågstadieår. Hade sånt hänt i vuxenvärlden hade det kunnat polisanmälas för sjutton. Och varför måste ungar alltid vara så förbaskat flashiga med sina åsikter. Lite klädsam tystnad hade lönat sig bättre, inga mer pannkakor för den snubben...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela