Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Skolk och spännande trilogier

Publicerad 2008-01-14 22:17:55 i Betraktelse,

Har skolkat från bloggen. Kunde bara inte slita mig från "flickan som lekte med elden".
Jag har inte haft någon fritid alls för den var så spännande. Nu känns det lite tomt, fast jag har del tre i beredskap. Tänkte först bara tala om för familjen och er andra att jag fortfarande finns till.

Apropå familj så var vi hemma hos en av mina kusiner i helgen. Vi blev lite vin-skräniga och började tala om familjen. Vilken skandalfamilj man är sprungen ur. Skulle lugnt räcka till en egen trilogi. Självmord, pedofili, triangeldramor, utomäktenskapliga barn, kusin-giften, arvstvister, svindleri, misshandel, alkoholism och knark. Vojne vojne.

Kommentarer

Postat av: ullis

Publicerad 2008-01-14 23:46:15

tror jag är lågbegåvad för jag kommer aldrig igång i den där boken fast alla nästan skriker åt mig hur bra den är.. vet fler som stängt av sig från yttervärlden för de är så inne i boken.. ahr män som hatar kvinnor på ljudbok men det funkar inte alls för jag somnar direkt när jag börjar lyssna.. som sagor för vuxna ju.. vågar fan testa tt lyssna i bilen... ska bädda ner mig nu och testläsa några sidor till då.. så jag är med i matchen liksom..

Postat av: carina

Publicerad 2008-01-15 09:14:31

bra bok.. den sista är om möjligt ännu bättre. Vad säger du om att Mikael Nykvist ska spela Blomkvist på film? Bättre än Persbrant iallafall tycker jag.
Apropå knasiga familjer: Min mamma och hennes pappa och hennes farfar fick barn samma år. Min mans pappa har döpt två av sina söner med olika kvinnor men ändå... till samma namn!

Postat av: sanna

Publicerad 2008-01-15 15:05:54

Ullis
lyssna när du är ute och går. två flugor i en smäll. motion och literatur. Liten risk att du somnar stående i skogen bakom en gran.

Postat av: sanna

Publicerad 2008-01-15 15:11:31

Ja fy. Persbrant skulle ju kunna spela Niderman kanske om han skaffade styltor och höll käften.
Micke Nykvist är helt OK. Han passar i alla fall bättre
som murvel än sexobjekt. i min smak är han inte så läcker som det hävdas att vi kvinnor ska tycka.

Postat av: ullis

Publicerad 2008-01-15 21:58:59

torkel snyggo pettersson då?? jag som inte läst boken har ju ingen aning om vem han ska spela.. han kanske är för snygg.. men är det inte dags att ha han i någon storroll snart??.. ha ha ha carina vilken fantasi din mans pappa har.. säger jag som heter samma som syrran.. i andranamn :)
hmm ska försöka lyssna när jag är ute å går sanna.. med ett öra.. annars får jag panik om jag inte hör nåt.. ja ja jag är väl en besvärlig tant då..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela