Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Familjens gravkapell på nätet

Publicerad 2008-11-20 21:19:04 i Betraktelse,

Några tonåringar har brutit sig in i familjens gravkapell, fotograferat kistor samt ett barnlik och lagt ut bilderna, via ett forum, på internet. Tilltaget har dragit dit en massa ungar, nyfikna samt kvällspressen.
Ja ja det är sånt man gör när man är tonåring, jag har själv varit morbid ... eller är ... problemet är ju att allt blir så djävla offentligt med IT. Kvällspressen borde verkligen veta bättre än att leka gravplundrare.
Min farbror, den älsta i familjen, som är mycket traditionsbunden har blivit vild av ilska. Vi andra tar det mera med jämnmod. Dags att mura igen.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2008-11-21 13:09:36

Men vad konstigt, och läskigt,jag skulle nog som din farbror bli galen. Så gör man ju inte bara...

Men vad scysst att ha ett gravkapell, det skulle jag också vilja ha, då är man ju alltid tillsammans liksom. Skulle kännas tryggt med folk man känner omkring sig.

Postat av: surr

Publicerad 2008-11-23 14:55:04

men hej!!!!! här har det hänt grejjer.. alltså förlåt.. menar inte ditt inlägg om gravkapellet.. jävla idioter det finns.. menar bara att du har blogga ifatt lite :) ska läsa ifatt.. nån annan dag.. när jag inte är lågbegåvad efter 24 timmars rockbåt.. härligt att "se dig" igen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela