Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Svinet dricker för mycket

Publicerad 2008-11-25 11:54:49 i Betraktelse,

Det hängde en påse på morbrorns dörr, i påsen satt ett svin. Ett marsvin. En lurvig liten misskött stackare som någon hade tröttnat på och av outgrundlig anledning trott att morbrorn skulle ta hand om. Den hamnade här med mina feta korvar. Bad, borstning, pedikyr, mat och dryck. Nu ser den fantastisk ut. Men ... den dricker hela tiden. Man sätter ner en flaska vatten och den dricker tills det är slut. Vad är det för fel? Det kan ju inte vara nyttigt, dessutom är det inte nyttigt för mig som måste mocka buren.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2008-11-25 16:06:01

Nej det låter skumt, marsvin var mitt favoritdjur när jag var liten, köpte till mamma och pappa i present flera stycken,och sen fick jag ta hand om dem och de var måttligt roade, men vad jag minns så räckte det med vätskan i grönsakerna

Postat av: surr

Publicerad 2008-11-26 21:40:45

ni är bra konstiga där uppe i stockholmia.. kan man bara hänga saker på någons dörr som man tröttnat på.... funkar det med ungar också ;) eller karlar.. ja man kanske får ha lite större säckar då.. men det gör ju inget om det e nåt tokigt ex.. sopsäck passar ju utmärkt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela