Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

19 år och han känner mig inte

Publicerad 2009-08-18 22:58:21 i Betraktelse,

Bröllopsdag!
19 år, inte illa, men det är rätt enkelt faktiskt. I bland avskyr man varandra och sedan skrattar man åt det - tillsammans.
Presenter är inte min starka sida. Svåra att hitta på - ännu svårare att få - det kan bli så fel och blir det oftast. Maken hade, omtänksamt, köpt mig en tekanna för han vet att jag är en seriös tedrickare.
- Nu kan vi kasta den gamla fula kannan, sa han.
Den nya var fin - svart neutral helt vanlig tekanna - och jag blev besviken. Han känner mig inte efter 19 år. För att förklara min reaktion så att han skulle förstå, sa jag:
- Min gamla tekanna är en 1962 Fender Stratocaster original och den du köpte är en Ibanez. Sen skrattade vi litetill.

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2009-08-19 09:55:25

Heheheheheheheeeee försöka byta ut din tekanna????

Väldigt bra och pedagogiskt förklarat.

Postat av: Rondine

Publicerad 2009-09-07 15:40:57

Fick en bärbar telefon en gång i julklapp,

av Han som gräver.

Han tyckte vi behövde en ny.

Behöver jag säga att jag INTE blev glad?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela