Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Boktipset - nina nina ninanna ...

Publicerad 2009-08-20 11:24:12 i Betraktelse,

För alla er med barn i 3 - 7 års åldern (eller 1-99) har jag ett tips
Tipset heter "Godnattsagor om Anders, nästan 4" av Kerstin Thorvall.
Den är toppen fast jag i vanliga fall inte kan med Thorvall. Det bero på att jag en gång var kompis med hennes son. Han var/är en fantastiskt trevlig snubbe men hans mamma ... huuuua! När jag tänker närmare på saken kanske det är han som är Ander i boken.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-08-21 00:04:06

vilken härlig blogg :)

Postat av: Rondine

Publicerad 2009-09-07 15:06:34

Och du kanske är Anders kompis (minns inte vad hon hette) som äter glass och leker med mammans päls?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela