Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Glasögon

Publicerad 2009-08-19 18:17:15 i Betraktelse,

Det finns saker man inte kan göra när man är över 40. Plocka ögonbrynen och beställa på krogen till exempel.
Mysmiddag med maken på krogen. Man vill ju vara lite snygg och tänker att man ska se över de buskiga brynen - utan brillor ser man inte att plocka, med brillor ... tja det säger sig själv, brillorna är i vägen.
Så kommer vi till krogen, dimmad belysning, tjusig meny - sabon 8/12 (liten text för de som ej är grafiker) och helt hopplöst att se skillnad på "råraka" och "räkor" mm. Till 20 års jubilet ska jag komma ihåg att ta med ficklampa och förstoringsglas.

Kommentarer

Postat av: Rondine

Publicerad 2009-09-07 15:38:09

För mig är det tvärtom.

Måste ta av mig glasögonen, när jag ska läsa! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela