Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Lite nyhets reflektioner

Publicerad 2009-12-07 12:44:03 i Betraktelse,

- Iran hotar Schweiz. Om förbudet mot minareter verkställs kommer det att få "konsekvenser"-
Jag fattar ju att det har rasistiska grunder och följder mm. men jag kan ändå förstå Schweizarna. I den lilla engelska stad där jag ibland visstas finns en minaret. Den för ett ohyggligt oväsende på så okristliga tider att inte ens minaretutroparen själv näns vara där. Tordönsrösten skräller ur högtalare uppe i tornet. Mitt förslag är: behåll minareterna, de är helt ok, men förbjud högtalarna!

- Bodström gör hembesök trots att 80% av svenskafolket ej vill att politiker gör hembesök -
Visste de tillfrågade att det var Bodström som tänkte komma, och hur många av de tillfrågade var kvinnor? Utfallet kunde ha blivit ett annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela