Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Konflikt!?

Publicerad 2009-12-07 12:05:00 i Betraktelse,

Det krävs en konflikt för att fånga läsaren, står det i boken "skriv om och om igen".
Var är konflikterna? jag har jätte dåligt med sådana. Till och med förkylningen jag dras med för tillfället verkar vara rätt medgörlig. Här om morgonen var det en bilist som körde för fort på vår lilla gata - Aha, konflikt! Jag kastade saker efter honom och skrek, sedan hade konflikten runnit av mig. Futtig konflikt föresten, fast jag hoppas lite att han kommer tillbaka. Då ska jag rulla ut en trehjuling framför bilen, så får vi se om han hinner stanna.

Kommentarer

Postat av: ullis

Publicerad 2009-12-23 12:37:26

kastade ut en docka en gång till en sån där rajserförare... tyckte nästan det va otäckt själv.. men han slutade åka fort.. han flyttade t o m från gården.. jag vann :) lr ungarna som lekte på gården vann..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela