Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Liten romantiker

Publicerad 2009-02-18 00:33:48 i Betraktelse,

Min 9-åring kom hem från skolan med en jätte ros, som han själv, på eget bevåg och med egna pengar hade varit och köpt i blomsterbutiken åt sin mamma. 
Ååååå mitt lilla hjärtegull, är det första jag tänker. 
Nästa tanke är - VA FAN HAR DU GJORT UNGE? Något djävulskap måste det ju vara ... 
Nej, inga dumheter, det visade sig vara alternativ nummer ett. Han hade glömt att det var Valentin i fredags och eftersom han är en hopplös romantiker ville han fira det lite i efterskott. Kort med hjärtan fick jag också.
Han hade köpt ett halsband åt en söt tjej i NIAN också. På loppis visserligen, men ändå. 
Hur ska det gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela