Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Kungen är död - tydligen!?

Publicerad 2009-01-17 22:06:54 i Betraktelse,

"Chash is king" ... not!
Min bordsgranne på jobbet skulle ta ut pengar på bankomaten. Tryckte kod, angav belopp och sedan hände inget mer. Inga pengar, inget kvitto och inget kort kom ut. Då gick hon in på bankkontoret och meddelade detta, spärrade kortet och bad om att få ta ut de kontanter hon just blivit snuvad på, Näää! tjii fick hon. De hanterar inte kontanter på banken längre.

- Va?? hur ska jag då få ut pengar till min polska städerska? (det sa hon inte så klart).
- Du kan ta ut dem i bankomaten.
- Nejjj! det går inte - din bankomat åt ju just mitt kort!
- Ja då vet jag inte, har du ICA kort kan du ta ut 300 där.

Vad gör man om man vill fylla madrassen?
Ska damerna på malmskilnadsgatan  har en kortläsare i latex-dräkten?
Om man behöver ta ut en massa av sina surt-förvärvade hur gör man då??? Man kan ju bara ta ut 2000 åt gången i bankomaten. Några tips.


bank bankomat kontanter pengar finans kontant chash

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2009-01-18 21:39:59

För att inte tala om när man vill bli av med pengar.... får mycket cash på jobbet, (vi tar fortfarande emot dem) Men det är stört omöjligt att bli av med dem, banken vill inte ha... för att inte tala om mynt... jag har säckar med enkronor i kassaskåpet som ingen vill kännas vid.

Postat av: surr

Publicerad 2009-01-19 08:40:47

kan skicka min adress carina :) jag kan ta dem!! lr ännu bättre jag kommer till dig på jobbet å hämtar dem.. du jobbade med en massa män lr hur ha ha ha

tips på hur man ska få ut pengar.. hmm behöver tips på hur man ska få in pengar istället.. utan latexdräkt på gatan..

Postat av: sanna

Publicerad 2009-01-20 11:01:12

Fy fanken va knöligt med enkronor i madrassen.

Jag gav en massa mynt till en uteliggare och han blev sur och frågade om jag inte hade sedlar istället.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela