Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Bajs på mattan - igen

Publicerad 2009-07-06 23:33:40 i Betraktelse,

Vad gör man med en hund som är snart ett halvår och fortfarande skiter inne, fast dörren står öppen? Ledsen Berit men din avkomma har IQ-badboll. Jag blir skitarg och försöker låta bli att kasta ut både mattan och hunden.
"Bli inte arg eller höj rösten, bara ta hunden i akten, vända den upponer och bära ut den. När den sedan fullföljer sitt dåd - ute - ska den berömmas" enligt hundpsykologen. Lättare sagt än gjort vill jag lova.

Kommentarer

Postat av: Erica H

Publicerad 2009-07-08 21:52:41

Fråga mig inte hur jag hittade hit, men jag gillar din humor och återkommer säkert fler ggr om jag får :-) Mvh Erica (gikas.blogg.se)



PS. Min jycke är 4 och pinkar fortfarande inne...i smyg, grrr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela