Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Maskin-jinks

Publicerad 2009-07-09 01:30:54 i Betraktelse,

Först la datorn ner. I går pajade bilen - började stanna vid varje rödljus och hosta sig fram i trafiken. Verkstan sa att det var en varvinpulsgivare som hade pajat. Tar en vecka att beställa, och jag som hade tänkt hälsa på brorsan i Norrköping.
Tröstade mig med att försöka klippa gräset mellan skurarna. Nää för då pajade gräsklippare också. Bolmade, rök, hackade och stannade. Nytt tändstift, byta till bensin med mindre olja, så gick den två meter o stannade. Skruva sönder, göra rent, höja gasen (spiralen var av så jag riggade med en pinne). Gick två meter till o stannade, dessutom började det regna igen. Skit! då ringde morsan och sa att hon sett att min båt sjunkit vid bryggan, - bensintanken är under vattnet, hade du stängt luftskruven? Nej det hade jag inte. Tur att moppen redan är paj annars hade väll den också gått sönder i dag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-09 11:17:42

OK skit och helvete.

Men kolla på detta:

http://www.youtube.com/watch?v=je1KOcBYGjM

Borde få ett leende och en liten tår?



Kram

Postat av: Erica

Publicerad 2009-07-10 22:21:48

Ursäkta men jag kunde inte låta bli att garva åt eländet, kul skrivet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela