Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Meningen med livet

Publicerad 2009-07-04 17:31:35 i Betraktelse,

Nu har det varit sol och varmt så länge att man nästan är mätt på det. Regnet och åskan kom med härlig omväxling, synd bara att det inte varade så länge. En murrig dag med stugsittande och deckarläsning hade inte suttit illa.



Barnen och maken ska åka till england och jag blir kvar hemma den här gången. Det är alltid gastkramande när de åker utan mig. Tänk om det skulle hända något och man blev ensam kvar ... huu. Vad skulle man göra? Om man är som "Pigge" eller vad han hette (karl i alla fall) då kunde man skaffa ny familj men när man är en medelålders tant så är det kört. Man kanske hittar en ny karl, om någon vill ha en, men det kan ju inte bli några fler ungar och de är ju meningen med livet. Äldsta sonen sa, när han hade läst boken om Habib, att meningen med livet måste vara "barn" och inte gussar, även om det senare har ett direkt samband med det första.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela