Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Nya friska ...

Publicerad 2009-06-01 10:07:13 i Betraktelse,

Det är ju bara för träligt att vara deppig hela tiden. Det fick bli bättring.
Först begravde vi den djupfrysta hunden under en ek på landet, bredvid hennes föregångare Snut, Vilma och Daisy.



Sedan lyckades jag köra den väg där olyckan hände, gå förbi och till och med gå upp i skogen där hon tog sitt sista andetag.
Var jag botad nu? Nej.
Hundannonser varja dag - dåligt med foxterrier, de är inte så poppis och så får de få valpar. Tillslut hittade vi en liten krake i norrland. Jag och barnen flög till Luleå och hämtade valpen Penny som nu håller oss sysselsatta med att kissa o bajsa på golvet, bita sönder tofflor och sno leksaker.
I min värld har hon långt ifrån tagit Foxys plats, lite orättvist blir hon ständigt jämförd, men hon är söt som fanken. Tur för henne annars skulle man bli tok-arg var gång man satte foten i en kisspöl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela