Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

pissväder bland annat

Publicerad 2009-06-15 01:22:01 i Betraktelse,

I dag var den årliga, traditionsenliga kappöpningen på strömsholm som man inte missar i min släkt - vi bangade.
Hoppas att hästarna hade ordentliga broddar, annars var det nog många som dog i dag. Hösten kom tidigt i år.


Jag hyrde en häck-trimmer över helgen - jag blev blöt. Häcken blev sådär.
Hunden har visat små tecken på intelligens - hon gick till dörren när hon var nödig men när hon såg vädret vände hon dock, sprang in och sket i alla fall på golvet - men viljan fanns.
Mormor har ringt två gånger och grattat mig på morsans födelsedag. Mormor tror att jag är mamma och mamma är hennes mamma, min morbror är hennes man - ganska förbryllande. Mamsen blev pensionär - men det vill hon inte bli påmind om, hon tänker vara stall-tjej jämt, med dyngkärran som rullator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela