Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Detta är Barbara, vår GPS

Publicerad 2009-11-13 23:38:05 i Betraktelse,



Jag älskar kartor och brukar sköta kartläsningen, men efter att ha kommit vilse ett flertal tillfällen vid vår förra bilsemester påstod maken att jag hade fått sparken och Barbara skulle ersätta mig - dock bara som kartläsare.
När man vet vart man ska är det bus-enkelt, knappa in adressen och vipps! Sväng höger, sväng vänster osv.
När man vet vad området eller staden heter men inte adressen blev det lite knivigare. Skrev man in en stad verkade Barbara gilla slumkvarter eller "down town", vilket i LAs fall är lika otrevligt. När vi skulle till Yosemite nationalpark påstod hon att "you have reach your destination" när vi åkt i tre timmar upp och ner för höga berg och plötsligt, mitt i ingenstans, kom fram till en blå bajamaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela