Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Expidition - Båtar upp

Publicerad 2009-11-21 19:44:10 i Betraktelse,

Båtarna skulle upp. På grund av mycken tidsbrist och ett väldigt lockande kollektivkörfält, började vi vår resa till landet i en polisspärr. 1000:-, tack så mycket. Som tur var ville polisen bara komma åt våra pengar och struntade i moralpredikan. Vi fick därför snart åka vidare och han med passbåten. Sedan fortsatte dagen i samma anda. Hunden rullade sig i rutten fisk, slipvagnen spårade ur och jag fick klä av mig och hoppa i vattnet för att försöka rädda den (det var kallt!), medan maken fick bada helt ofrivilligt med skor och allt.
Nu är vi tillbaka hemma - hunden är badad, jag är uppvärmd och maken är torkad. Och helt ofattbart är också att båda båtarna nu ligger på land!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela