Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Grissjukan är över oss

Publicerad 2009-11-12 22:12:33 i Betraktelse,

Sonen kom hem från plugget och berättade att en kille i klassen hade blivit sjuk - konstaterad grissjuka.
Tre dagar senare hade sonen hosta feber ont i halsen och kräktes. Nu är det nästan lite spännande vem som kommer att däcka här näst. Tjing-inte! Det kan ju vara nästan mysigt att vara sjuk men inte med trumpethosta och 41°C.
Yrar gör han också, ser monster och spindlar. Det kan i och försig bero på att vi tittade på Gremlins.
Jag blev tvungen att vara olaglig. Han önskade sig Gremlins och jag for till vide offären, där de nästan skrattade åt mig. - Den gamla skitfilmen kan man inte hyra längre - kolla i "2 för 99:-" lådan på Coop. Där fanns den inte heller.
Jag konsulterade då min lagbrytande lillasyrra som guidade mig i piraternas vik. Nu har jag både Gremlins 1 och Gremlins 2 i burken, kostade inte 99:- dock tog det nästan 18 timmar. Vad gör man inte för barnen - dåliga var de också, filmerna alltså.



Svininfluensan piratbay

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela