Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Hästar och hundar i Globen

Publicerad 2009-11-29 00:15:06 i Betraktelse,

Varför blir jag alltid tårögd när det kommer in en massa små hästar i Globen? Detta känns dessutom som en upprepning. Måste kolla om jag skrev likadant efter förra årets Globen Horse Show.
Behållningen i år var när våra ryttar-ess skulle visa vilken pli de hade på sina hundar. ha ha. Hoppryttar-laget mot Dressyrryttar-laget. Man kan ju gissa att någon som kan få en 800 kilos häst att gå i piaff och passage lätt kan få sin jycke att springa genom en tunnel - Nä! Hoppryttarna klarade sig ganska bra medan dressyrryttarna led totalt nederlag. En av dem blev till och med tvungen att bära sin jycke runt banan.
Annars var Globen SOS - Same old shit. Tornerspel, shettis galopp, utklädd ridskola, tomte med fallabella i paket, slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela