Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Oj hoppsan x 7

Publicerad 2009-11-26 23:56:48 i Betraktelse,

Min Eurocard räkning från USA-resan har kommit. Konstigt att man lixom glömmer att varje siffra på prislappen måste multipliseras med 7. Den var dyr men det gör inget, är faktiskt ganska stolt. Jag brukar nämligen aldrig handla något.


Mitt gudbarn önskade sig en tröja från en speciell butik som bara fanns i USA. Nu råkade det ligga en sådan precis bredvid vårat hotell så jag gick in och köpte önsketröjan. Dagen där på blev jag tvungen att gå tillbaka och handla för xxxx:-, visade det sig. Det var de mjukaste kläder jag har känt. Som en bommuls-dröm att ha på, mjukt fluff. Nu har jag sett en hel drös med människor som har samma fluff-tröjor. Måste ju altså ha varit i staterna.
I Ed Hardy butiken på Melrose Avenue hade det tydligen också handlats för en ansenlig summa. Bland de sista Michael Jackson gjorde innan han dog var att handla i samma butik, de ni!De måste ju höra till meriterna annars tycker jag att Ed Hardy är rätt uttjatad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela