Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Skolkatalog anno 1982

Publicerad 2009-11-24 12:43:17 i Betraktelse,

Vi skulle rita och alla papper var slut. Kom då på att i källaren fanns en låda med gamla block, pennor och färg från skoltiden. Det fanns det, när jag väl lyckats gräva fram lådan, där fanns även mina gamla skolkataloger. Shit va kul det är, man måste spara skolkatalogerna - kom i håg det barn!
Eric Gadd (som inte hette det då), Wille Crafford, bröderna Scocco och en massa andra blivande kändisar som små skitungar. Skurkar också, vad sägs om Trustors egen Joachim Posener som 16 åring. Yvonne, som nu jobbar i konsum, och Mattias, som nu är dommare, gick båda på So - tänk va olika det kan bli. Dessutom hittar jag en hel drös med folk som inte finns alls längre pga sjukdom, sprit, knark, tsunami, motorcyklar mm.
Barnen var sura -Sluta med det där nu, kom och rita istället. Det blev inget ritat för mig, men jag tog med mig katalogen till konsum dagen där på och visade dem för Yvonne.

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2009-11-25 09:50:46

Gud så kul, lätt att fastna i.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela