Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Promenad vs Fika

Publicerad 2009-10-05 12:54:11 i Betraktelse,



- Ska vi ta en promenad och fika på långängen? frågar maken.
Detta kan för den oinvigde låta som en toppen idé.

Jag är väldigt sugen på en promenad i det vackra vädret. Förtäringen är inte lika viktig, det går bra med en talrik fil framför datorn så kan man gå en halvtimme längre. Maken där emot har Café-häng som favorit sysselsättning. Han känner till alla kryp-in i stan där latten är bäst och grillade italienska smörgåsar är specialitet. Hur har han tid att hitta dem? Inte vet jag.

Jag tackar i alla fall nej till erbjudandet om promenad och fika på långängen. Allt för många gånger har jag gått på det tricket. Han vill ta bilen dit, akut hunger, för att äta bums och skjuta upp promenaden till efter förtäringen. Vi fikar och huxflux är han redan sen med ett jobb som ska skickas och promenaden uteblir.

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2009-10-05 17:25:49

Uj vad du känner maken. Men jag är ju den ultimata mixen. Bra fika kompis som inte bangar promenader. Tänkte föreslå att vi gifter oss istället men kom på att vi faller på katt- vs hundfrågan. Så nära men ändå så långt borta.

Postat av: elvira

Publicerad 2009-10-07 20:12:49

vill du få mer bösökare gratis ? isf kolla in

http://www.viraltrafik.se/?Elviraa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela