Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

bortgjord

Publicerad 2009-09-20 14:58:48 i Betraktelse,

Vi var på samma fest som lillebrors gamla kompisar i helgen. Jag har inte träffat honom sedan han var 9 år, då bar hans mamma på honom. Dessutom har jag en förnimmelse av att han var allmänt eljest. Jag var därför övertygad om att det var något fel på honom, autistisk eller liknande.
Tänkte att jag skulle bjuda till, nu när det var lite synd om honom här bland alla jetsettare. Talade extra tydligt och långsamt.
– Hej Mac, känner du igen mig, jag är G´s syster, vi har setts förut.

Han var VD för två stora koncerner med 30 fabriker i 5 länder, så där fick jag sitta och känna mig som en torkadklippfisk.

Kommentarer

Postat av: Rondine

Publicerad 2009-09-22 21:28:33

Ridå!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela