Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Disträ

Publicerad 2009-09-15 23:00:11 i Betraktelse,

Min tyska granne började berätta något på bruten svenska. Plötsligt kunde jag se hur hans mun rörde sig men inte höra vad han sa. Jag hade inte blivit döv, bara börjat tänka på något helt annat. Jag tänkte bland annat på att jag inte lyssnade alls och att det händer ofta vid tillfällen som kräver full koncentration.
Läxläsning - krabba vore gott,
sex - tömde jag torktumlaren?,
föreläsning - fasen vilken blå näsa.

Vad ska man skylla på, synappserna? Säkert samma åkomma som mormor har. Hon frågar samma fråga tusen gånger - hon har inte glömt vad man svarade, bara låtit bli att lyssna.

Kommentarer

Postat av: Rondine

Publicerad 2009-09-19 10:23:51

Jag säger bara: -Igenkänning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela