Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Flickan välter ingen kiosk

Publicerad 2009-09-01 10:22:30 i Betraktelse,



Kusinen, i filmbranschen, ringde och undrade om jag ville gå med på förhandsvisning - självklart, inte ofta man får gå på bio gratis och med kändisar.
Filmen "Flickan" flirtade med kritikerna men inte så mycket med gemene man. Kommer säkert att vinna priser men jag vet inte om den kommer att välta så många kiosker eller videohyllor. Flickan var smuttsigt vacker (samma fotograf som "Låt den rätte komma in") och otroligt långsam. Det är skönt att filmens tempo ger tid för stämning och känsla men att titta på en stripig hårtest som inte vill ligga bakom örat i 92 minuter är lite för stämningsfullt. Handling: Flicka blir lämnad hemma när familjen åker bort. Oansvarig barnvakt, dumma tjej kompisar, vänskap med mobbad kille, dramatik och svek. Lyckligt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela