Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Vad är det som saknas människorna?

Publicerad 2009-09-01 11:40:56 i Betraktelse,

- Ooo den är så bra, du måste se den. Den bästa film jag sett någonsin.
Detta har jag hört av ett flertal, av varandra oberoende, människor om filmen MamaMia.
Ursäkta mig om jag påstår att den var det sämsta lallande-trams-film jag har sett någonsin.
Vad är det som saknas folk som vill fylla sin biokväll med detta för att vara lyckliga? De är många. Läste att MamaMia dragit in 370 miljoner åt de två B:ena (ABBA).
Själv vill jag bli berörd av filmen jag ser, inte illamående.

Samma sak med - Ooo du måste läsa "Damernas detektivbyrå", den är så bra. - Lullande TRAMS!
Eller är det jag som inte fattar?!

Kommentarer

Postat av: M i c k a

Publicerad 2009-09-04 14:00:51

kan tänka mig det (:

allt bra med dig idag?

Postat av: Erica H

Publicerad 2009-09-04 22:06:39

Ha ha, har den filmen rullandes i bakgrunden just nu och jag är nog beredd att hålla med - de kan ju inte ens sjunga. Tacka vet jag riktiga abba!

Postat av: Rondine

Publicerad 2009-09-07 15:46:58

Jag tyckte att filmen var bra?

Man blev glad av den.

Igenkänning också, att kunna tralla med i låtarna.

Ändå, ska du veta, var jag inget Abba-fan.

Damernas detektivbyrå, tyckte jag också om.

Vad gillar du för böcker/författare, förutom Nesbö?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela