Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

I dag - casting

Publicerad 2010-12-01 21:38:52 i Betraktelse,

Inte jag alltså utan sonen. Alla de andra barnen som var kallade till castingen hetta saker som: Dakota, Texas, Etienne, Saveli, Ismail, Awa, Celine och Mindy.
Jag sitter och undrar om det är olycksfall i arbetet att de har kallat E till denna casting - han har ju ett helt vanligt namn. Sen kom jag på att de igentligen hade kallat hans storebror (som har ett udda namn), men han kunde inte komma och skickade sin lillebror istället.

Castingen är för ett amerikanskt klädmärke och det ska bli annonser, en katalog och en lookbook (vad är det?) om det blir något. Vi får se hur det går, de blir väll förskräckta när han presenterar sig med värsta svensson-namnet.

Medan vi väntade dekorerade vi bananerna i deras fruktskål med spritpenna och drack amerikansk läsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela