Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Rapport från pretto världen

Publicerad 2010-12-04 23:03:52 i Betraktelse,

Det vanliga namnet till trotts så fick barnet jobb som visnings modell.
I dag var vi på klädprovning ”fitting” och på måndag ska han visa nästa års höst- och vinterkläder. Jag tyckte de såg ut som vilket år som helsts höst- och vinterkläder, hur mycket skillnad kan det vara? Men det kan man nog inte säga, alla verkade ta det dödligt seriöst huruvida byxorna kan vikas upp två eller tre centimeter.
Mannen som bestämmer ”looken” påminner om Bruno. Han har ett litet entourage i hälarna som hämtar skärp, nya scarfs och nytt kaffe när han för tredje gången ställer det ifrån sig någonstans tills det blivit kallt.
På väg hem frågar jag om E tyckte att det var snygga kläder han skulle ha. Nää skit-fula! alltså tyckte han om dem - just his style.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela