Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Slemmelöv och Snorup

Publicerad 2010-12-04 16:06:02 i Betraktelse,

Fredags kultur i Globen
, på scen: Orup, Lena Ph, Jill Johnson, Darin, Jerry Williams, Måns Zelmerlöw, Cotton Club & Mark Levengood.

Jerry - vad har hänt? Någon har hittat honom, svårt alkoholiserad på en parkbänk och drabbad av slaganfall, borstat av honom lite och satt på en glitter kavaj.
Darin smyger runt på scenen i sina nya hamster kinder och verkar säga förlåt för att jag syns.
Det är egentligen bara Jill som ”äger scenen”. Måns och Orup är duktiga, bandet är jätte bra, Lena är duktig fast hon ser ut som ett förorts-luder, Mark drar trista KF-skämt (ett är lite kul; när man dör kommer man till CoopForum om man varit god, har man varit ond blir man köttfärs med nytt datum på ICA maxi).
Mitt barn somnar redan efter andra låten och sover sig igenom hela konserten.
På förfrågan om vilket som var bäst, ”lilla sjöjungfrun” på Dramaten eller julkonsert på Globen så blir svaret Globen, bänkarna är lite bekvämare att sova i här än på Dramaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela