Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Medlemssök - var tog du vägen?

Publicerad 2010-01-21 16:12:12 i Betraktelse,

Jag är arg på blogg.se. Säger som man inte får: "det var bättre förr".
Jag har haft min blogg hos blogg.se sedan juni 2005. I juni 2008 bytte blogg.se skepnad till blogg-"Häntextar" och inriktat sig nu i huvudsak på det unga och glättiga. Ingen skugga över det, men det vore kul med lite valmöjligheter.
Vore kul om man kunde hitta de övriga blogg-medlemmar med hjälp av ålder, geografi, ledord mm

Hur hittar jag till exempel en 47 årig långvårdssjuksköterska som berättar om sin vardag, en pensionär som vill skiljas men inte vågar, en jazz intresserad kufisk gubbe, en medelålders verkstadsarbetande tonårsmamma som är galen i röda saker eller en tonåring med ät-störningar och skolios?

Det är ju kul att se vad kreti o pleti tänker ha för "dagens look" men det blir lite platt dag ut och dag in.

Jag har efterfrågat de ypperliga funktionerna kategori-sök och medlems-sök som tidigare fanns och fungerade.
Svaret har varit att det jobbas på det och att det ska återinföras inom kort, vilket aldrig sker.

Nu ska jag testa "bloglovis" vad det nu är.

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-03-04 15:33:52

Hej.

Undrar oxå vart alla goa "tanter" runt 40 är. Själv är jag nybakad 40+ sedan v7. Nybliven bloggare som jag är så vet man inte riktigt var man skall börja.

Vem är jag?

40 år, gift, två barn, Volvo, kedjehus i Göteborg, arbetsökande som inte vet vad hon vill göra när hon blir stor. Men löser sig alltid.



Ha de gött



Lena i göteborg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela