Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Svensk allemansrätt?

Publicerad 2010-01-17 00:21:28 i Betraktelse,

Min vän satt bänkade i TV-soffan med sina barn och hund, Let's dance skulle just börja. Men något skulle hämtas från köket först, på vägen dit såg min vän att ytter-dörren stod öppen och toa-dörren var låst. Hon trodde att sonen glömt att stänga och dessutom skojat med henne genom att låsa toa-dörrn från utsidan. Ha ha - min vän hämtade en kniv att låsa upp toa-dörren med igen. Där inne satt en vilt främmande kvinna och bajsade. Kvinnan skrek vid åsynen av kniven, min vän blev så paff att hon gjorde det samma och slog igen dörren. Barnen grät, hunden skällde och min vän stod kvar, arg och skärrad utanför toa-dörren. Efter en lång stund kom kvinnan ut, sa något på engelska och gick. Min vän missade ”Let's dance” - hon desinficerade sitt badrum.

Kommentarer

Postat av: Rondine

Publicerad 2010-01-17 15:44:04

Var med om ngt. liknande i somras.

Länk här: http://publishme.se/688612/entries/article/45501161/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela