Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Lilla sjöjungfrun på Dramaten

Publicerad 2010-11-27 00:21:18 i Betraktelse,

Teater - den stora dramatiska teatern och en klassisk saga av HC Anderssen - säg en mer passande fredagskväll ... kan man tro. Barnen tyckte den var ”sjukt tråkig” och ville gå hem redan i första akten. De försökte sova lite men bänkarna var för obekväma. Sen kom det våldsam hunger och törst följt av akut kissnödighet och träsmak. Inte ens taket kunde imponera på dem. "Lite kultur har ingen dött av", sa jag och upptäckte att maken också satt och sov.
Sen gick vi på krogen och alla blev mätta, otörstiga, pigga och glada igen. Efter diskussioner om vår teaterupplevelse fastslogs att scenografin var jätte fiffig men att vi nog inte tänkte se den igen. Samuraj tänker vi däremot gå på igen.

Kommentarer

Postat av: Atorina /Pinkii

Publicerad 2010-12-01 20:55:24

Hej Sanna.

Jag bara skrev nott där man ska söka så kom du fram =).

Trevlig blogg =)

Ska vi följa varandra?

Puss och kram sov gott.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela