Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Det orättvisa livet

Publicerad 2011-02-28 20:35:09 i Betraktelse,

Små reflektioner ur livet är lätta att drälla ur sig, men när det värsta händer ens nära och kära kan man bara tänka på det. Inget annat gör någon skillnad. Allt annat verkar onödigt och fjuttigt.

Tänk att åka till sjukhuset med en, tillsynes, förkyld liten baby (tvilling) och komma hem igen med bara ett barn, dessutom med vetskapen om att även den andra kommer att dö inom kort. En ovanlig och märklig genetisk muskelsjukdom gör att musklerna domnar bort, tillslut kan man inte andas längre.

Samtidigt sitter mormor 98 och vill inget hellre än att somna in. Livet är bra orättvist.

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-03-06 13:48:31

Usch, fyfan va hemskt. jag vet hur orättvist life can be, det suger.

Postat av: becca

Publicerad 2011-04-19 10:37:44

Hej hej, hoppas du får en bra dag. kolla gärna in på mig blogg :)

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-05-08 13:54:24

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela