Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Handla inte hungrig!

Publicerad 2011-02-01 23:19:16 i Betraktelse,

Man ska inte handla hungrig, då kommer man hem med sjukt mycket dumma och onödiga saker som man aldrig kommer att äta. Men jag har några knep.
1. Äta något innan man går till affären. (Detta är det tråkigaste, präktigaste och mest logiska knepet).
2. Ta en kundvagn/kundkorg som någon annan har glömt sin inköpslista kvar i och handla BARA det som står på listan! (Det brukar oftast stå saker som mjölk, bröd, ost, smör och det är ju oftast vad man själv också behöver). Jag hade lite otur idag för lappen som låg kvar i min kundkorg visade sig vara en inköpslista till apoteket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela