Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Strömavbrott

Publicerad 2011-01-26 16:42:00 i Betraktelse,

En stor hög av jobb väntade på mitt bord, jag hade just satt igång när all el försvann. Poff - svart skärm! Hela Hötorget i mörker. Butikerna stängde, lunchrestaurangerna hängde läpp och på kontoren irrade vi runt med tomma kaffekoppar. I hopp om att elen snart skulle komma igång stannade vi kvar och väntade. och väntade. Det började bli kvavt och lukta avlopp, ledljusen i trapphuset tog slut, vattentrycket minskade. Om det blir krig behöver inga bomber fällas, slå bara av elen och datatrafiken så stannar hela landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela