Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Skräckinjagande tanter

Publicerad 2011-01-06 13:40:29 i Betraktelse,


Varför är arga tanter så skrämmiga?

Barnet och jag tittade på ”Drottningoffret” del 2. Den äldre kvinnliga partiledaren kallar in en av sina underhuggare och ger henne en verbal upptuktning.

son - Stackars henne, arga tanter är det läskigaste som finns.
jag - Är arga tanter läskigare än arga gubbar?
son - Ja, mycket läskigare! Arga gubbar bara låter mycket, arga tanter menar vad de säger och ser argare ut på ögonen.

Jag har sedan dess frågat några av hans kompisar vilket som är värst, arg tant eller arg gubbe, och alla hävdar att arga tanter är läskigast, men de vet inte varför.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-06 16:50:04

FRÅGESTUND PÅ VÅR BLOGG , SKULLE VARA ROLIGT OM DU KLICKA IN O STÄLLDE DINA FRÅGOR !! PUSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela